poniedziałek, 2 lipca 2012

Letnie ciasto truskawkowe


Ciasto proste w wykonaniu i bardzo smaczne. Zobaczyłam je na niezawodnym blogu Moje Wypieki TUTAJ i podjęłam decyzję - będę piec. Kwintesencja lata na talerzu!


Letnie ciasto z truskawkami
źródło: blog Moje Wypieki

100 g masła
2/3 szklanki drobnego cukru do wypieków 
1 duże jajko
pół szklanki kwaśnej śmietany 18%
1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego (40 g)
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
pół kg truskawek, odszypułkowanych, większych przepołowionych

 !!! Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.


  • Mąkę pszenną, proszek budyniowy, proszek do pieczenia - przesiać, odłożyć.
  • Masło z cukrem utrzeć w misie miksera na lekką, puszystą masę. Dodać jajko, dalej ucierając. Dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować.
  • Na przemian do utartej masy dodawać przesiane suche składniki i śmietanę, w trzech turach, miksując tylko do połączenia się składników.
  • Formę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy wyłożyć dość gęste ciasto. Na górę poukładać truskawki, jedna obok drugiej, rozcięciami ku górze.
  • Piec w temperaturze 180ºC przez około 45 - 55 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.
  • Smacznego!

 
UWAGI
Ciasto jest bardzo zwięzłe. Po wyłożeniu do formy było bardzo niskie, ale rośnie w trakcie pieczenia. Truskawki układałam ścisło jedna obok drugiej, w trakcie pieczenia rosnące ciasto je poprzesuwało.


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz